Wednesday, July 13, 2011

d!v0rce is sumtink bad,rite??

DIVORCE=CERAI.pekare petame yang terlintas ble org sebut d!vorce ialah..putus ikatan!!kan?tapi bagi aku..divorce 1 perkataan yang menakutkan.trauma.fobia.serik.divorce buat hidup aku susah.hidup adik aku.hidup mak aku.susah sangat.time orang lain dapat kasih sayang mak,ayah..aku dan adik aku cuma mampu tengok,tersenyum kelat.time orang lain berhari raya,bersalaman dengan kedua ibu bapa,aku dan adik aku cuma mampu memohon maaf dari mak.sedih.1996,aku ditinggal abah.tanpa khabar berite.ape yang aku ingat,abah bagi aku duit 50sen mase nak tinggal kami.kalau aku guna 1 sen setahun pon dah abis,bukan?.mak cuma meniage nasik lemak.tv?jauh skali..rumah aku cume ade pelita..pagi2,kalau korek idong,kompem itam berkerak taik idong!heheh..mandi??kolam tersedia sebelah umah.takde air paip,,minum,mandi,semayang,sume gune air kolam..nasib baik tak kena wabak ke pe kan..pukul 5.30 aku da bangun,mandi,bersiap utk pegi skolah.pelan2 mak kayuh basikal pegi jual nasik lemak kat warung simpang sekolah.sambil tunggu pukul 7pagi,aku dan adik tido atas meja..susah sangat time tu.tapi,aku bersyukur..aku dapat mak yang tak pernah putus asa walau dihina sekalipon..aku ingat lagi,kawan2 akolah pernah ejek aku..dorang kate mak aku buat nasik lemak tekap pakai coli!!balik skolah,aku cite kat mak..nangis mak...time tu aku tak paham kenape mak menangis..tapi bile usia menganjak ke depan..aku semakin paham.tak guna punya kawan!!tapi arini..aku pelajar degree...1 pencapaian yang aku rasa mak bangga dengan aku.adik aku masih berusaha utk stpm.gud luck adik.aku tanak hidup susah lagi..susah bile menjadi orang susah!!mak,anak2 mak ni akan balas usaha,pengorbanan mak tu..ini janji anak2 mak!!pada abah,ayu tak pernah lupakan abah walaupon abah lupa berapa umur anak abah ni skarang.cuma perlakuan abah suatu ketika dulu...meninggalkan kesan mendalam pada diri ayu,pada diri adik...pada kami,,perkahwinan bukan suatu perkara menyeronokkan,bukan suatu perkara membahagiakan..tapi lebih pada penderitaan.mungkin sebab aku dan adik membesar di sekeliling perkahwinan yang hanya membawa masalah.adikku pernah berkata bahawa dia tak ingin berkahwin..aku?jauh di sudut atiku,aku juga begitu tapi ....speechles!

No comments:

Post a Comment

just leave ur comment here (: